C'est la faute à Rousseau qu’on est tous des Mohamed
“Mr. President, there’s a Rousseau on the line taking the rebels’ side.” The Arab Spring, 2012. Jean-Jacques Rousseau, 1712. Time shrinks, the raw reality of the surreal plunges an 18th century thinker into daily life in the third millennium. Dust, blood, conflict, oppression. A thought. Who’s in power? Puppets. Dummies.