Bunong Guu Oh
On the basis of a social anthropological case study, this film documents the birth practices of the Bunong in Mondulkiri province, located in the northeast of Cambodia. Social, economic, and political changes are transforming the province tremendously and are affecting villagers’ beliefs, perceptions and habits regarding pregnancy, delivery and early motherhood. Traditional midwives, pregnant women, mothers and their families give a personal insight into their present decision-making strategies, which are at the crossroads between tradition and modernity.