Brasileirinho
A 90 minute musical documentary about Choro, the first genuinely Brazilian urban music. It was back in the late 19th century in Rio de Janeiro when Brazilian musicians started to blend European melodies, Afro-Brazilian rhythms and the melancholic interpretation of the Brazilian Indians' music to create Choro. Choro is credited as being the first musical expression of Brazil’s melting pot and had a prominent place in the development of Brazil’s cultural identity. Choro remained a major popular music style until the 1920s, leading directly into Samba and later to Bossa Nova. After a slight decline in popularity, Choro music has made a remarkable comeback over the past few decades.