Bodmers Reise
On May 17, 1832 the German ethnologist and naturalist Prince Maximilian zu Wied and the young Swiss artist Karl Bodmer set out on a long and adventurous journey into the vast prairies of North America to explore and document the Native American culture. The resulting images from Bodmer and the Prince's records are to this day the most important and original testimony of the Native Americans of North America.