Bitter September
After the murder of the Greek-American LGBTQ activist Zak Kostopoulos, his childhood friend Sophia Farantatou returns to Greece. The video of the assassination, filmed by a passer-by, is replayed on all the national TV channels. Between the media narrative and her own archive footage of her friend, Sophia has no choice but to isolate herself and reflect on the meaning of memory. Only time can give her room to mourn and face the absence of her friend.