Auf allen Meeren
The break-up of an old ship of the line: the swansong of an aircraft carrier that was the pride of the former Soviet navy on its final voyage. No longer able to travel under its own steam the great ship has to be towed on this journey from its home port in Russia to a final destination in India. This voyage is the film’s starting point. The real story of “Aus allen Meeren” (On all seas) is that of its protagonists: a reconstruction of the past, a look at the present, a glimpse into the future.