Arco Voltaico
The exploration of an hydroelectric power station deep in the Swiss mountains, following technicians during the annual magnetic inspection of turbines. Step by step, the mechanical body reveals its inner life. Amid fluorescent powders and shimmering lights, the process culminates in an open-heart operation on the turbine. Field recordings transform the plant into a soundscape, revealing the delicate interplay between humans and machinery, fragility and power.