Amore carne
In the course of his travels Pippo Delbono captures exceptional moments with his camera. They are encounters with more or less well-known people who narrate (or dance) their vision of the universe. Sometimes he films with a hidden camera. Sometimes he films the moments before a catastrophe, like the earthquake in L’Aquila. Or those thereafter, like in Birkenau. Every one of Pippo Delbono’s encounters (with his mother, his friends and with strangers) shows its own portrait of the world. The camera tells us about love, about poetry. And it tells about physical desire – with the entire spectrum of passion, shadow, pain, tragedy and humour that goes with it.