Alba au matin
The voice of a young woman with an Italian accent is heard over a patchwork of archival footage. Texts inspired by the memories of Maria Demontis, a former worker, tell the story of her adolescence at the age of fifteen in an intimate way. When she left Italy, Maria left behind the world of her childhood. In Switzerland, she discovered adult life, the life of a foreigner.