A propos de Venise
The glory and collapse of the grand Republic of Venice: the reasons are numerous, complex, human and all too human. Are these the same ingredients, the mélange that might determine whether the current Europe will survive? And if so, under what conditions? Jean-Marie Straub poses the question in this film, more austere and concentrated than ever.