Wenn ich eine Blume wäre...
Shenthuya, Jana, Joana, Haris and Renad receive special tuition at school in a small class as their cognitive and social skills are below average. They grow up in a country which is as foreign to their parents as their parents’ country is foreign to them.
This is the story of five children who manage to successfully act as intermediaries between two worlds but who nonetheless have already been outcast by society.