Taxiphone
Oliver and Elena a young Swiss couple, travel through the Sahara when their truck breaks down. They are forced to stop in the oasis of Tar. The everyday life of the place rotates around a small Taxi Phone, owned by Said a young Tuareg. It’s the only place one can call from, get or send mail, find tourist guides. Here they meet other tourists, young people dreaming of immigrating to Europe, children with big hopes, and fantastic storytellers. While Oliver has a hard time getting accustomed to life in the desert and wants to resume the trip quickly, Elena is soon absorbed by this fascinating world.