Sorry, No Vacancies
A bed & breakfast hotel in London with one hundred bedrooms and a sign on the front door: “No Vacancies”. Two words enough to identify a hotel for “council people”-euphemism for refugees, homeless people, mentally disturbed and others who have their accommodation paid and arranged by the local Council while they do not have a permanent place to live. One hotel but different worlds: they come from Afghanistan, Equador, Pakistan or Scotland, they lived on streets, had their family killed in their country or suffered from post-traumatic disorders, they are muslim, catholic or hinduist, some don't speak a word of English, others have been brought up in England, they are in “hotels” since 2 weeks, 7 months or 5 years, their names are Saeed, Monica, Riad or Denise. Shot over a three months period “Sorry, no vacancies” is a film about a closed and transitional universe in which eight residents try to re-organise their world having nothing in common but a difficult past.