Oltre il confine
The story takes place in 1993. Agnese, an architect from Turin, receives an alert by a doctor at a veterans' home. The commander of the residence has arrested Reuf, a refugee without official documents. Reuf works the night shift and looks after Agnese's father, who lives in the veterans' home and is seriously ill. The woman, who would rather not have anything to do with refugees, gets to know Reuf and becomes involved in a story which ultimately takes her to Bosnia. While travelling through the war-torn country, she begins to remember her childhood during the post-war years of World War II. And thus, two wars meet up with one another; the wheel of history turns in circles, leaving its absurd traces behind.