More Than Honey
“If the bee disappears from the surface of the Earth, man would have no more than four years left to live.” Einstein.
All over the world bees have been dying for the past three years. Although the causes for this are still a mystery, one thing is already clear: there is more at stake than simply a few dead insects, and a great deal more than just honey. Seeking answers, the film embarks on a journey to meet with people whose lives depend on bees: to a Swiss beekeeper living on an Alp; to the gigantic almond plantations in California; to a bee brain researcher in Berlin; to a pollen trader in China; and to the killer bees in the Arizona desert. All report on how the bees are vanishing. The film tells us about their lives. And about ours.