La guerre est finie
In 1999 the Rahmanis and their three children emigrated to Switzerland during the Kosovo conflict. After years of living in their new homeland the family faces the prospect of deportation. Desperate to stay, Rasim – the father of the family and a former music teacher – masterminds the making of an Albanian Dance Club in order to garner signatures of support from the community… An intimate narrative that reflects the common immigrant experience in the age of globalization; can a good man hold up under the excruciating pressures of war, exile and deportation? Can his love for an estranged brother, a troubled son, and a defiant wife overcome the misery of a hopeless soul? Will he be able to rebuild his life and make sense of it?