Daniel Schmid – Le chat qui pense
Jaberg and Hofmann's film takes us on a cinematic journey through the life and work of Daniel Schmid, one of the most unusual artists within Swiss film. Born into a hotelier family of the 1940s in the village of Flims, surrounded by snow covered mountains, visited by exotic guests from around the world, Daniel Schmid always was a dreamer. The young filmmakers offer a mysterious kaleidoscope of people and places related to the director. Even as a child, Daniel Schmid knew that there was a hidden world, caught between reality and imagination.