Carbón
Nivardo and Ismael, both over seventy years old, survive in the current economic context of Cuba by producing charcoal. Night after night, the two best friends watch over a process of transformation, hidden behind an acrid smoke. Wood is slowly turned into charcoal and at the same time their reality is unwittingly but irrevocably moving away from the revolutionary ideals for which they have been fighting for more than 60 years.