Ama-San
The Ama-San - the women of the sea - are diving since 2000 years in Japan for all sorts of seafood. Most of them are between 50 and 85 years old. What they do, calls into question not only the traditional role of women in oriental society, but also the very nature of femininity itself. The film follows the everyday lives of three women of different ages who, for 30 years, have dived together in the sea around a small fishing village on the Shima peninsular. Shot between the silent, underwater world and rural life on land, this film is a unique portrait of a tradition that is not expected to survive much longer.