Zakir and his Friends
The portrait of Zakir Hussain, tabla player, percussionist and “musician without frontiers”. Born in Bombay in 1951, Zakir has invented an exciting new music using the vocabulary of the world’s rhythmic languages. After sounding a whole world of drummers, the film introduces us to the dual worlds of sound and image, music and film, balancing each with precision, and without compromise, bringing the “music film” to a new pitch of perfection. “It all began with the image of four young blacks in South America, and an amazing concert with an Indian musician of whom I had never heard. A musical journey through India, Indonesia, Japan, California, Venezuela, Trinidad and Burkina Faso, featuring the most incredible drummers and percussionists in the world.” (Lutz Leonhardt)