Wie der Wind dreht
The family business Blumen Jenni has to close. Climate change and the constantly recurring pandemic situations do not allow it to continue operating. Florist Elena Jenni (28) meanders through unusually sterile environments. The film uses metaphorical images to show what climate change is doing. Extreme temperatures, empty runways, closed leisure centres and lonely people in a dystopian near-future vision.