Werner van Gent – Leben zwischen Krieg und Musik
The documentary is about the life of Werner van Gent. He worked together with his wife and journalist Amalia as a war journalist in Iraq, Pakistan and the Balkans. The film raises the question of the definition of good journalism and the limits of journalism. It also deals with the processing of war experiences. In the case of Werner van Gent, music plays a very central role.