Viaggio a Misterbianco
“I am at the border, at the Brenner pass. It is here that my journey through Italy begins. At the customs I show my Italian passport. For I am an Italian, although I've never actually lived in Italy: Italy is my father's country. It's the first of November. All Saints' Day. Ognissanti.” A travel diary of a jouney through Italy; a winter journey filmed by an Italian who has never lived in Italy as milions of other Italians spread auround the world by emigration: Between discovery and reflection, lightness and melancholy, between the Brenner pass and Sicily. Do we know Italy in the winter? And: Where is Misterbianco?