Vergeben # Vergessen
During World War II many Jewish refugees fled from the Nazis and were granted asylum in Switzerland. In 1942, the Swiss Department of Justice and Police released a new regulation, stating that Jews were no longer considered political refugees. It is during this state of political affairs that Mrs Rosenthal tries to escape from the Nazis.