Une Ville à Chandigarh
When, in 1947, a portion of Punjab province was assigned to the newly created Pakistani State, Albert Mayer began planning a new capital for the portion which remained in the possession of India. Le Corbusier had been responsible since the 1950s for general planning and, more particularly, for large-scale buildings typical of the governmental sector. A year after the death of Le Corbusier, Alain Tanner began shooting his film in a city still partially under construction, or even, in certain places, at the planning stage. The inhabitants of the metropolis, however, already numbered some 120,000.