Umbrele vorbesc
Three experiences of the Securitate, and just as many memories of Cluj-Napoca. This is the portrait of a generation of Romanians who lived under the watchful eye of the secret police of the Romanian communist regime. Through three interviews, the film plunges us into the Romania of yesteryear and confronts us with surveillance in all its forms: the faces of the protagonists bear its marks, their memories are a trace of it.