Tu sei la pietra a cui passo di fianco
Made entirely from archival and amateur footage, the film explores the awakening of a Swiss woman, linking everyday issues in her own life to broader, more generalised male oppression. Starting from the personal, it highlights the collective problems that have taken shape in specific Swiss historical events, including the belated achievement of women's suffrage. Only through the community does the film's imaginary protagonist manage to find incisive answers to this oppression, as well as a space in which to feel understood.