Tristano e Tabucchi
For the last ten years Antonio Tabucchi has thought about a novel that he is unable to complete. A novel about Tabucchi's long “Summer Agony”, where an old man recalls the story of his life intermingled with the history of 20th century Italy. Caught between delirium and lucidity, Tabucci decides to solve his problem by telling all to film directors Noseda and Togni, finally giving the world a glimpse into his life's creative journey.