The Switzerland of Others – Find a Film!
In Iragna, Ticino, my grandparents were often told “You've come to steal our bread”. They were among those who emigrated to Switzerland during the economic boom of the 1960s, where the Italian labour force was called and crossed the border en masse.
I dug into the archives of Swiss television in order to find my grandfather Emilio and reconstruct his experience, in a country torn between intolerance and attempts at integration.