The Disappearance of Robin Hood
London, 1972 – post-war values of social welfare usher in an era of utopian housing projects. Among the most daring, Alison and Peter Smithson’s Robin Hood Gardens estate. Mixing documentary and fiction storytelling, intimate portraits of residents express the emotional, humorous, and complex story of the project among the echoes of experts and decision-maker. Fifty years later, in a London vastly changed, we ask: where has Robin Hood gone?