Temporary Contemporary
Nothing is for eternity. Not even places that seem to outlast time. The filmmaker impressively stages this transience by turning it into a stage for contemporary dancers, thus creating a moving testimony to the fleetingness of places that are in precisely that state only on the day the film is shot. The powerful, vulnerable and poetic choreographies create a tension between obvious transience and form touching living counterpoints to the static emptiness of the epic, sometimes inhospitable spaces.