Témoin C – Genève, ville des ombres
For years the Iranian Mullah regime had dissidents killed in Europe. There were hundreds of executions. The terrorists and killer commandoes were directed from Geneva and financed through an account in a Geneva bank that held more than 200 million dollars. The former top agent Abdolghasem Mesbahi reveals how Geneva became the operational basis for the Iranian terrorists. The film tells the story of the agent, his turn from the mullah regime – a veritable Saul/Paul conversion by an ardent follower of the Ayatollah Komeini and his spectacular flight from Teheran via Karachi to Germany.