Synfolie – Die Entstehung einer fantastischen Sinfonie
Twenty-six people – with and without disabilities – plan to stage a professional dance and music performance within four months. The film documents this experiment, from the initial rehearsals to the excitement and elation of the concert performance in Basel. The film focuses on Sandra (32) and Manuel (28), who provide insight into their everyday lives: their living situation, their work and their leisure activities. The film deals not only with art, but also friendship, love and respect.