Sterben lernen
An essayistic documentary constructed from private film footage and text messages from the director, her sisters and aunt. When mother soon dies, the family learns to quantify pain on a scale of one to ten and to follow mother's amazing serenity. The chat becomes a voice over. The sound of rushing water, creaking floors and blown-out Christmas candles form the soundtrack of a passing life.