The east Bosnian town of Srebrenica came to sad prominence in 1995: Serbian nationalists murdered 8000 Muslim men and boys during the Bosnian war. The genocide is still present: The women are missing their husbands, their brothers, their fathers, their sons. In this film people from Srebenica get a chance to speak. They talk about their hard life, about unemployment, about the hope for a peaceful coexistence and the longing for justice. A film full of history and stories. A contemporary document against forgetting.