Spin
The concept of Spin, the inherent turning momentum of electrons, stands for the passing of time and for time itself. The unceasing transformation of the world is translated into film via the gliding movement of the camera. Bright light and blurring portray the environment of the film’s elderly subject, my mother, as pure atmosphere. Her few calm gestures in the face of diminishing time and energy convey a personal presence undisturbed by specific goals. She sits and breathes quietly. When walking she travels across space. The turning away of a tree full of apples evokes regret, as does a sharp light that narrows and dissolves. In the final image my mother seems to taste a bitterness that eludes comprehension.