Skin Or Die
How can a teenager suddenly undergo such a complete transformation, tattooing his or her body, shaving the head bald and adopting the extreme views of the skinhead? This documentary follows the trajectories of a number of young skinheads in Switzerland, Poland and Denmark as they begin to play sinister games. It shows us one of the negative sides of today’s world and the wilful blindness of young people who embrace the cause of racism and violence, posing a threat to the state of equilibrium necessary for democratic government. It is an attempt to look at the world through the eyes of young neo-Nazi skinheads, inviting the viewer to reflect on a new generation that finds itself wrestling with the old demons.