Si près si loin
Bolivia in the 1950s: on the Island of the Sun in the middle of Lake Titicaca. Alberto Perrin films the indigenous people, who have just gained their independence through agricultural reform and the revolution in 1952. In 2011: Carmen Perrin, artist and Alberto Perrin’s daughter, delivers these films to the native inhabitants. There is no need for nostalgia, for the ancient customs and spirit of freedom shape life within the community still today, despite the pressures of the tourism industry. Memories are awakened, ideas are conceived and new ties are forged in this sacred land. A cinematographic journey.