In interviews, a 54-year-old German teacher recounts her memories of growing up as an adopted child. She describes the adventurous path she took in her search for identity as an artist during an emigration attempt in New York and in her life in Switzerland, and explains how she found orientation between adoptive parents and biological relatives.