Sacred & Secret
For the Balinese there are more important things than the accumulation of material wealth in one lifespan: They think it is better to lead their lives well and so acquire what they call Karma Pala. Good Karma ensures them rebirth into a new and potentially higher level of existence. The film looks at how the beliefs and occult ceremonies of these long bygone times have survived so well. The viewers witness some of the most mysterious rituals still to be found with one foot in the traditions of the past, the other firmly striding into the future.