Risiko Wissenschaft
Scotland in 1998: What is thought to be a harmless animal experiment with genetically modified potatoes leads to a sensation with emotive results. The researchers involved are (almost) silenced by the scientific establishment and by the biotechnological industry. A case that raises fundamental questions: Who can be trusted these days if we cannot trust research?