Ring of Fire
Rising rodeo bull-riding star Ely Braxton is recovering from injuries that almost took his life, but his determination to follow his father’s footsteps as bull-riding champion. His brother, Hank is a rodeo clown, a bull-riding teacher. He developed a philosophy for riding bulls which is closer to meditation, opposing the teachings of his successful but violent father who’s credo was to dominate and hate the creature underneath in order to succeed. As a stock provider for the bull-riding circuit Hank owns the un-ridden champion bull Zapata, the meanest creature on the tour. Even though the two work together at their home ranch and in the arena, Ely feels closer to his father’s riding technique than to Hank’s “dancing with bull philosophy”. Their loving brotherly relationship is deteriorating rapidly when Ely starts dating the woman Hank is in love with. Alienated from anyone he loves, Ely must face his demons and finally encounters the most terrifying eight seconds of his life in pursuit of the championship when his draw is his brother’s bull, Zapata.