Rico Weber – Spurensuche im magischen Kabinett
Artist Rico Weber was first known as the assistant to Jean Tinguely and Niki de Saint Phalle. However, he has also exhibited his own works since 1978 and gained a great deal of attention with his “Energiestilleben”. The film portrays the life and work of this eminent Swiss artist and thus creates not only a touching portrait of the artist, but also serves as an enlightening testimony to the height of “Nouveau Realisme”. Intensive research for the film resulted in a host of images, including a great number of previously unreleased film sequences and photos taken from “Bande des Suisses”, which dates from 1970 to 2000.