Rêve de Chine
Muriel, Camille and Bénédicte leave their village in the canton of Fribourg and move to China, where their father is setting up a factory. The family makes their home in the Suzhou Industrial Park, an ultramodern district in a city not far from Shanghai. While their father spends much of his time at work, the mother and her daughters take a course at the university to learn Chinese. The older girls would like to shed their immigrant status as quickly as possible. They feel lost in this foreign world and try to make Chinese friends. Their dreams of independence collide with the dreams of the Chinese youth, who are more interested in success and material wealth. With time, the family’s seclusion gives way to their interest in everyday life in China, as it optimistically embraces a spirit of reform.