Regards sur le voile
Yemen, native country of the erstwhile Queen of Sheba, is home to a great diversity of veils. In the capital Sana'a, veils are important distinguishing features for women who are otherwise uniformly garbed in black. Not only does each veil possess its own symbols, but also the way it is worn reveals something of its bearer. It can be instrumental in a subtle game of what is revealed and what is not. By approaching the topic of veils from a fashion point of view, this film throws fresh light on a subject that has recently gained a lot of media attention.