Qui a encore peur du Niamou?
The Guerzé are a remote people whose home is in the heart of the forest of Guinea, in the west of Africa. Paul, a member of this ethnic group who has spent 15 years of his life in France, returns to Guinea to do some research on his people and their history. He meets Mgr. Thea, a catholic priest from his home region, who tells him much about the rites of the sacred forest. Together they ponder their ancestral customs, the ways in which these have changed, and the purpose they ultimately serve.