Piel marcada
There is no war – nevertheless, Central America has the highest homicide rate in the world. Gangs known as the Maras terrorise the populace. The film embarks on a road trip to explore the phenomenon of violence in Guatemala, Honduras and in El Salvador, portraying the brutal realities on various levels: the source of the violence, those who orchestrate it and those who suffer because of it. An informant working for the police offers rare insight into the phenomenon: he explains everyday life, structures and the Maras’ actions with dreadful ease.