Piazzale d'Italia
The audiovisual artefact of an enigmatic architecture rising at the foot of a square. A temple? A museum? A shopping centre? The headquarters of a company? By constantly shifting between past and present, the film explores the fate of an indefinable building, the icon of an ambiguous place suspended between Switzerland and Italy.