O mein Papa
No Swiss composer has ever been more successful than Paul Burkhard: he topped the US charts with his hit “Oh My Pa-Pa”. Now, thirty years following Burkhard's death, the personal story of the composer from Zurich is finally recounted on film. While this touching film provides intimate insight into the musician's life, it looks back without a trace of nostalgia or a misty-eyed glance. Burkhard's music comes across as modern and newly arranged thanks to Swiss musicians, including Michael von der Heide and Lys Assia. When they converge at Burkhard's former home for a musical summit, a journey traversing yesterday and today commences.