Non assistance
Since 2011, thousands of migrants fleeing wars are trying to cross the Mediterranean Sea to reach Europe. While governments are criminalizing migratory fluxes, women and men are getting organized: chartering boats to save the shipwrecked or prosecuting States for having failed to provide assistance to people in danger.